Stwórz dochodowy sklep internetowy, sprzedając swoje produkty.
Nasz komponent dla sklepów internetowych Dj-Catalog2 posiada możliwość stworzenia koszyka zakupowego. Jest on bogaty w różne funkcje, które są niezbędne do prowadzenia profesjonalnego sklepu internetowego.
Jakie są najważniejsze funkcje i korzyści posiadania Dj-Catalog2?:
- użtkownicy mają możliwość składania zamówienia jako gość lub mogą założyć konto - różne formy płatności i dostawy - różne kombinacje jednego produktu - dostosowanie niezdefiniowanych atrybutów produktu - dostępne różne stawki VAT - zdefiniowanie cen zmiennych lub wprowadzenie rabatów
Poznaj funkcje idealnego sklepu internetowego
Koszyk zakupowy
Z perspektywy użytkownika
Aby dokonać zakupu produktu, klient musi dodać produkt do koszyka. W tym celu należy nacisnąć przycisk "dodaj do koszyka".
Ustawienia w panelu administratora (tzw. zaplecze)
Komponent Dj-Catalog2 to nie tylko rozwiązanie e-commerce. Z tego względu, należy upewnić się, że ta opcja jest włączona w panelu administratora. Aby to zrobić należy wejść w: Komponenty - Dj-Catalog2 - Opcje - Koszyk, a następnie skonfigurować wszystkie ustawienia:
1. Koszyk musi być włączony. Zrobisz do przechodząc do Opcje - Koszyk - Ustawienia koszyka zakupowego - włączony - "tak".
2. Każdy produkt, który ma być widoczny w Twoim sklepie internetowym, musi być ustawiony jako dostępny w panelu administatora. W ten sposób wyświetlony zostanie przycisk koszyka zakupowego. W "stanie magazynowym" i "cenie" muszą znaleźć się wartości większe od 0. Te ustawienia dostępne są w: Komponenty - Dj-Catalog2 - Produkty - Opcje wybranego produktu - E-commerce.
3. Na koniec upewni się, czy dany produkt wyświetla przycisk "koszyk". Możesz to ustawić w Komponenty - Dj-Catalog2 - Produkty - wybrany produkt - parametry - przycisk koszyka.
Szczegóły i preferencje użytkownika
Aby zakupić dany produkt w Twoim sklepie internetowym, klient musi wypełnić pewne dane. Do złożenia zamówienia wymagane jest aby klient podał: imię, nazwisko, adres e-mail, adres do wysyłki, telefon kontaktowy itd. To, które dane klient musi wypełnić zależy wyłącznie od Ciebie. Możesz to ustawić w swoim panelu administracyjnym. Wszystkie opcje możesz oznaczyć jako wymagane bądź opcjonalne. Dostępne są one w zakładce "koszyk" w opcjach Dj-Catalog2.
Informacje o kliencie można uzyskać w trakcie procesu składania zamówienia lub podczas rejestracji nowego użytkownika. Jest to możliwe dzięki rozszerzeniu do Dj-Catalog2 "Użytkownicy". Jest to dodatek, który posiada rozbudowane pola profilu użytkownika.
Możesz kontrolować, które pola dotyczące użytkownika powinny być wymagane, opcjonalne bądź ukryte. Zrobisz to w ustawieniach dodatku "Dj-Catalg 2 Użytkownicy":
Goście i zarejestrowani użytkownicy
Klienci w Twoim sklepie internetowym mają możliwość zamawiania produktów na dwa sposoby: jako gość (niezarejestrowany użytkownik) i jako użytkownik zarejestrowany. Co więcej, masz możliwość ustawienia opcji czy klient ma zostać poproszony o zalogowanie się bądź zarejestrowanie przed dokonaniem zakupu czy może przejść bezpośrednio do swojego koszyka zakupowego.
W ustawieniach koszyka znajdziesz następujące parametry: - tylko zarejestrowani: po ustawieniu opcji "nie" goście będą mogli składać zamówienie - pomiń stronę logowania: po ustawieniu opcji "tak" goście nie będą proszeni o zalogowanie się lub utowrzenie konta w celu dokonania zamówienia
Dokonywanie zakupu
Wszystkie podstawowe funkcje naszego oprogramowania do sklepu internetowego zostały podane wyżej, możemy więc przejść teraz przez sam proces płatności. Pierwszym krokiem jest oczywiście strona koszyka, na której użytkownik widzi wszystkie dodane produkty. Ilość każdego produktu można zmieniać za pomocą przycisków +/- lub wpisując określoną wartość. Klikając przycisk X użytkownik usuwa produkty z koszyka. Aby przejść dalej, użytkownik musi kliknąć przycisk "przejdź do kasy".
Drugi krok jest opcjonalny
Jeżeli zadecydujesz, że nie chcesz prosić użytkowników o zalogowanie się, ten krok zostanie pominięty. To samo dotyczy sytuacji, gdy użytkownik jest już zalogowany. W tym kroku użytkownik ma do wyboru trzy opcje:
- zaloguj się za pomocą wyświetlonego formularza - przejdź do strony rejestracji użytkownika, aby stworzyć konto - kontynuuj składanie zamówienia jako gość
Trzeci krok
W trzecim kroku klient widzi zawartość koszyka i ma możliwość wyboru sposobu dostawy oraz metody płatności. Istnieje również krótkie podsumowanie składników ceny (sum pośrednich) oraz fakturowanie klienta, a także szczegółów dostawy. Jeśli klient nie podał informacji rozliczeniowych (np. kupuje jako gość), zostanie poproszony o uzupełnienie brakujących informacji. W celu sfinalizowania zamówienia – czyli jego potwierdzenia i zapisania w bazie – należy kliknąć w przycisk "potwierdź zamówienie".
Po złożeniu zamówienia
Po złożeniu zamówienia użytkownik zostanie przekierowany ma stronę szczegółów zamówienia, na której znajdują się wszystkie istotne informacje. Zwykle w tym momencie (w zależności od wybranej metody płatności) użytkownik jest w stanie przystąpić do wszystkich dalszych niezbędnych czynności związanych z dokonaniem płatności. Przykładowo na poniższym obrazku widać przycisk "zapłać przez PayPal", który przekieruje klienta do bramki płatności PayPal.
Zarządzanie zamówieniami
Administrator może zarządzać zamówieniami w panelu: Komponenty – Dj-Catalog2 – Zamówienia
Z poziomu listy administrator ma możliwość bezpośrednio zmienić statystyki zamówienia i opcjonalnie poinformować klienta o zmianie statusu (w tym przypadku przed zmianą statusu należy zaznaczyć checkbox „powiadom klienta”). Klikając numer lub datę zamówienia można łatwo zobaczyć i zmodyfikować każdy szczegół zamówienia, w tym dodać lub usunąć pozycje zamówienia.