8 porad jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć swoje zyski? Oczywiście na pewno myślisz o całkowitej zmianie strategii marketingowej, ale to wcale nie musi być konieczne. Czasami mała zmiana może okazać się równie skuteczna. I wcale nie musi być kosztowna! Jest wiele sposobów na to, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Jedną z nich jest próba pozyskania większej ilości odwiedzających Twój sklep online, którzy szybko mogą się zamienić w Twoich potencjalnych klientów.

Pokażemy Tobie różne sposoby na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Powinieneś wiedzieć, że możesz zmienić sposób interakcji Twoich klientów. Osiem poniższych wskazówek pomoże Ci zyskać nowych klientów i zwiększyć swoje zyski!

1. Zbuduj zaufanie swoich klientów poprzez referencje i informacje o twoich usługach i produktach

Na Twojej stronie internetowej musisz umieścić takie elementy jak: referencje, zdjęcia swoich pracowników oraz informacje o produktach i usługach jakie promujesz. Ma to na celu przekonać Twoich potencjalnych klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę, aby skorzystali z twoich usług bądź zakupili Twój produkt.

Obecnie w sieci znaczącą rolę odgrywają opinie klientów. Zadowoleni klienci mogą wystawić dla Ciebie referencje. Korzystanie z ich opinii daje ogromne możliwości, ponieważ nie ma nic bardziej autentycznego dla potencjalnego klienta niż opinia innych użytkowników, którzy mieli już okazję przetestować twoje produkty czy usługi. Jest kilka miejsc gdzie możesz umieścić swoje referencje na stronie, np. na stronach poszczególnych produktów, stronie głównej lub stronie z cennikiem. Takie referencje są dowodem zaufania wobec Ciebie. Jest to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, ponieważ budujesz w ten sposób pozytywny wizerunek Twojej firmy.

Co powinny zawierać referencje? Ważne jest aby dołączyć zdjęcia lub podobne informacje, które pomogą zidentyfikować osobę, która pozytywnie oceniła Twój produkt lub usługę. Zastanów się nad tym i umieść na stronie zdjęcia osób, które wystawiły Tobie recenzje. Jest to rodzaj dowodu, że referencja jest autentyczna, ponieważ daje ona możliwość nawiązania kontaktu z jej autorem.

W ten sam sposób możesz opisać swoje projekty czy produkty, które stworzyłeś dla klientów. Możesz opisać co zrobiłeś czy jakie rozwiązania wdrożyłeś, a potem podać kilka przykładów (stworzyć swoje portfolio). Będzie to doskonały sposób na potwierdzenie Twojej pracy.

maszyna do pisania

2. Uruchom własnego bloga

Obecnie prawie każda strona prowadzi również swojego bloga. Jest to dobrze znana metoda na uzyskanie większego ruchu na stronie. Jeżeli spędzasz czas na tworzeniu cennych postów i jesteś pewien, że ludzie je czytają to powinieneś rozważyć wyodrębnienie na swojej stronie miejsca na bloga. Blogowanie przynosi wiele korzyści!

Koniecznie jak najszybciej stwórz podstroję z blogiem lub stwórz odrębną stronę z blogiem, która w jakiś sposób będzie powiązana z Twoim sklepem internetowym.

Tak samo ważne jest dotarcie do blogów Twoich gości, którzy mogą Tobie pomóc w zdobyciu ruchu na stronie, dotarciu do większej ilości odbiorców i podnieść Cię w rankingu SEO. Pochwal się swoim produktem bądź usługą na innym blogu, a jego czytelnicy dołączą do użytkowników również Twojej witryny.
Istotne są również linki zwrotne. Pomagają one podnieść Twoją stronę w rankingach SEO i w wyszukiwarkach. Jeżeli chcesz pozyskać większy ruch na stronie warto zainwestować w cenne i bogate treści na blogu.

internetowa kampania reklamowa

3. Bądź aktywny w mediach społecznościowych i buduj relacje ze swoją marką!

Aby zacząć generować sprzedaż musisz wybadać rynek i znaleźć najlepszy sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Umożliwiają to media społecznościowe, które są praktycznie darmowym źródłem reklamy. Pozwalają one przedsiębiorcom dowiedzieć się, co ludzie myślą i mówią o marce, a także o konkurencji. Łatwiej jest określić potrzeby danej grupy docelowej, obserwując jej zachowanie i reakcje na różnych platformach społecznościowych.

Warto poświęcić czas na założenie kont na portalach społecznościowych, które mogą pomóc Tobie zwiększyć sprzedaż przy ograniczonym budżecie. Jedyne co musisz zrobić, to być aktywnym i znaleźć idealny sposób na komunikację z potencjalnymi klientami.

Chcesz więcej? Media społecznościowe mają wielką moc, przy odpowiednim prowadzeniu swoich portali będziesz w stanie stać się liderem w swojej branży! Twoja obecność w różnych mediach może znacząco wpłynąć na siłę Twojej marki i pomóc jej rozwinąć się w stosunkowo krótkim czasie.

Wszystko sprowadza się do podstawowych zasad. Na czym powinieneś się skupić?

- znaleźć idealnie dopasowane do Ciebie platformy społecznościowe, np. Facebook czy Instagram
- zaznaczyć w nich swoją obecność tworząc nowe posty, dzieląc się zdjęciami itd.
- zacząć budować relacje z użytkownikami, którzy mogą stać się w przyszłości Twoimi klientami

responsywny sklep internetowy

4. Upewnij się, że Twoja strona jest responsywna i spełnia wszystkie najnowsze kryteria

Tworząc sklep internetowy musisz wziąć pod uwagę jego wersję mobilną. Ważne jest aby Twoja strona była dopasowana do rozdzielczości każdego ekranu, np. smarttfonu czy tabletu. Jest to właśnie responsywność, czyli dopasowanie wyglądu strony do różnych urządzeń mobilnych. Witryna musi wyświetlać się poprawnie na każdym nowoczesnym urządzeniu!

Dlaczego? Obecnie duża część użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, aby przeglądać strony a nawet robić zakupy online. Aby sprostować oczekiwaniom swoich potencjalnych klientów musisz dostosować swoją stronę. W innym przypadku użytkownik przejdzie do sklepu konkurencyjnego, który posiada taką wygodę, a ty stracisz klienta!

reklamy w sklepie internetowym

5. Zastosuj banery i pop-upy sprzedażowe.

Wyskakujące okienka mają na celu zebranie subskrybentów wiadomości e-mail. Dzięki temu będziesz mógł przekazywać im np. kody rabatowe czy inne informacje i nowości dotyczące twoich usług bądź produktów. Ich głównym celem jest zwrócenie uwagi klientów. Gdy nowi użytkownicy odwiedzą Twój sklep online po raz pierwszy, to dzięki pop-upowi dowiedzą się, że mogą zostać subskrybentem strony bądź odwiedzić profil Twojej firmy na portalach społecznościowych. Niestety dla niektórych osób mogą być one denerwujące i wywoływać odwrotny skutek i niechęcić do odwiedzin Twojego sklepu. Jednak pomimo powszechnej opinii, że tak jest, poppers nadal mogą być użytecznym narzędziem.

Co powinien zawierać dobry pop-up?: obrazek z przyciskiem wezwania do działania np. wyślij, zadzwoń, zobacz; zaskakujący i interesujący nagłówek, żywe kolory, ofertę rabatową bądź jakiś gratis.

Co z banerami? Są one potrzebne, do promocji Twoich produktów w sklepie internetowym. Mogą pomóc Twojemu sklepowi internetowemu odnieść sukces, ponieważ są niezbędną częścią każdego nowoczesnego sklepu! Najpopularniejsze jest wyświetlanie banerów na stronie głównej. Pokaż dobrze dopasowane i ładne estetycznie banery i informuj użytkowników o najnowszych produktach, promocjach lub czymkolwiek innym i zwiększ swoją sprzedaż w sklepie internetowym.

shut up and take my money

6. Upewnij się, że proces zakupu w Twoim sklepie internetowym jest łatwy.

Jeżeli posiadasz już sklep internetowy, pamiętaj że proces sprzedaży musi zostać maksymalnie uproszczony. Użytkownicy wymagają, aby kupowanie produktów było intuicyjne, szybkie i proste. Twoi klienci powinni czuć się swobodnie w Twoim sklepie online! Ułatwienie im procesu sprzedaży będzie na pewno jednym z czynników, które podniosą sprzedaż w Twoim e-sklepie. Dlatego ważna jest strona koszyka. Jest to ostatni przystanek dla kupujących w Twojej witrynie. To miejsce, w którym wydają pieniądze. Ułatw więc im ich wydawanie!

Jakie elementy składają się na prosty i udany proces zakupu?

  • jednostronicowy koszyk
  • nieskomplikowane pola do wypełnienia
  • minimalizm

Jednostronicowy koszyk jest szybszym i łatwiejszym sposobem na udany przebieg płatności (kolejny element zwiększający sprzedaż w sklepie internetowym). Jest to prosty mechanizm, ponieważ pobranie pojedynczej strony jest znacznie szybsze. Chodzi także o lepszą widoczność krok po kroku. Kupujący doskonale wiedzą, co muszą zrobić i gdzie aktualnie się znajdują. Porzucanie koszyków zdarza się jednak często, na co wpływa zbyt duża i skomplikowana ukryta cena procesora płatności i koszty wysyłki. Warto wprowadzić więc przejrzyste zasady i informacje o wszystkich opłatach na samym początku, aby użytkownicy nie czuli się później zawiedzeni i nie porzucali swojego koszyka tylko dokonali płatności.

pakiety sprzedaży w sklepie internetowym

7. Stwórz pakiety sprzedaży

Zaoferuj swoim klientom dwa lub więcej swoich produktów w atrakcyjnej cenie. To dokonały sposób na pozyskanie nowych klientów! A korzyści spływają na obie strony. Inną metodą jest tzw. sprzedaż krzyżowa. Gdy Twoja produkty są ze sobą kompatybilne, użytkownicy o tym nie wiedzą lub nie mają wystarczająco czasu aby to sprawdzić. Dlatego musisz rozważyć poinformowanie ich o pasujących do siebie produktach. Łączenie produktów i oferowanie różnych pakietów to świetne rozwiązanie. Przeanalizuj swoje zasoby i zidentyfikuj produkty, które można ze sobą połączyć i ulepsz swoją ofertę. Warto też sugerować klientom najlepsze oferty specjalne, tak aby niczego nie przegapili. Zaproponuj obniżki podczas świąt i ważnych wydarzeń np. Dzień Matki, Wielkanoc, Halloween, Walentynki itd. Są to takie momenty w roku, kiedy ludzie kupują więcej w poszukiwaniu idealnych prezentów. Wykorzystaj to i zwiększ wyniki sprzedaży w Twoim sklepie internetowym!

kampanie marketingowe w sklepie internetowym

8. Zainwestuj w dobrej jakości zdjęcia i obrazy oraz wideoklipy!

Statystyki internetowe podają, że możliwość zakupu produktu zwiększa się po obejrzeniu filmu na jego temat. Jest to więc dobry sposób na zwrócenie uwagi na twój produkt bądź usługę. Nie wszyscy mogą sobie jednak na to pozwolić (brak czasu i pieniędzy). Jeżeli jesteś tą osobą, dla której tworzenie wideo dla każdego produktu jest problematyczna, to warto poświęcić choć chwilę na zaprezentowanie twoich najlepszych rzeczy (np. najczęściej kupowane).

Warto również zainwestować w dobre zdjęcia produktów. Ładnie dopasowane graficznie zdjęcia i obrazy przyciągają uwagę odwiedzających i mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie internetowym.

Bez względy na to co sprzedajesz, pamiętaj aby dodać wiele zdjęć dobrej jakości. Klienci lubią dokładnie sprawdzić produkt czy usługę, którą planują kupić.